28 Ocak 2014 Salı

DÜDÜKLÜ TENCEREM PATLADI !

resme tıklayıp büyütebilirsiniz
Küçüklüğümden beri korkardım düdüklü tencerenin kendisinden. Hele bir de teyzelerden patlama hikayelerini dinledikçe ömür boyu kullanmayacağımı düşünürdüm, ta ki bir restoranda çalışana kadar.Kısa bir zaman diliminde çok sayıda yemek yapmak kolay değil. Bir şekilde işinizi kolaylaştıran mutfak aletleri, pratikliği artıran el gereçleri edinmek zorundasınız. İşte böyle tanıştım düdüklü tencereyle ve birbirimize çok da alıştık. Neredeyse pilavı bile düdüklü de yapar oldum! Bu arada patlama hikayelerini çoktan rafa kaldırdım. Miktarını iyi ayarlayıp kapağını, sağını, solunu kontrollü kapattıktan sonra niye patlasın ki?  Bir zeytinyağlı yemeğin pişme süresi ayıklamak soymak dahil 10dk.Et yemeği 15-20 dk. muhteşem icat. Yazıyı malum konuya bağlıyorum..

Geçen günlerde yine mutfakta hazırlık yapıyordum, her zamanki gibi hız önemli. Pancarlarımı düdüklü tencereme bir güzel dizdim, kapağını güzelce kapattım ve ocağa aldım. 3-4 dakika geçti geçmedi,  gümmm! Düdüklü patladı hem de içinde olabilecek en kötü şeyle, pancarla! Önce ne olduğunu anlamakta güçlük çektim, sonra neye üzüleceğimi bilemedim; pancar sularının duvarları boyamasına mı, tencereye mi, zamanıma mı? Sonra kendime gelmeye başladım ve bir gülme aldı beni :) ...

Sanıldığı gibi bir patlama değilmiş aslında, yani evet başında olsaydım zarar görebilirdim ama hikayelerdeki gibi insan öldürecek kadar değildi. Tencere parçalara ayrılmıyor, sadece kapağı ve içindeki yemek etrafa saçılıyor. O telaşla fotoğraf çekmek geldi aklıma, biraz bulanık ama ortamı anlatmaya yeterli. Temizliği yarım saat sürdü, servisin söylediğine göre lastiği gevşediği için kapak tencereyi sıkı kapatmamış, size tavsiyem düdüklü tencerelerinizin sağlam görünmesine bakmadan ara sıra lastiğini kontrol edin. Mutlu günler!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşünüyorsun? Hemen yorum yap!