8 Ocak 2014 Çarşamba

SAĞLIKLI YAŞAM İP UÇLARI - ÜRÜN İÇERİKLERİ

Bir kaç zamandır şampuanların,duş jellerinin,diş macunlarının,makyaj malzemelerinin içeriklerine takılır oldum. İnternetden de araştırıyorum,bilenlere de danışıyorum. Herkes aynı şeyi söylüyor içinde paraben, sodium laurel sulfate, cocoamide dea... olmaması gerektiği. Paraben; ürünlerin raf ömrünü uzatmak için kullanılan toksik madde(zehir).Bilimsel araştırmalarda ve istatistiksel verilerde meme kanseri olan kadınların tümör örneklerinde paraben bulunuyor. Sulfate; ürünlerin köpürmesini sağlayan son derece zararlı kanserojen madde.Cocoamide dea;köpüklerin kalıcı olmasını sağlıyor.Peki ne yapacağız,ne kullanacağız? Bilir kişiler doğal sabunları öneriyor fakat boyalı ve sentetik ürünlere alışmış saçlarımız nasıl yıkanır sabunla?yıkansa da nasıl taranır? Sabun fazla iyimser geldi kulağıma o yüzden araştırıyorum...Özellikle şampuan da sulfate olmayan yok denecek kadar az,organik olanlar var fakat fiyat hemen uçuyor hele ki her gün saç yıkayan biriyseniz baya maliyetli. Doğal ürünlere bakarken Suna Dumankaya'nın şampuanlarına rastladım ve içeriği temizdi.Fiyatı 19.00 tl. Köpük temizliktir takıntısından kurtulabilirsek bebe şampuanlarının(bir kaçı hariç) da içeriği temiz. Body Shop da ürünlerin doğal olduğunu duymuştum ama içerikler pek de temiz değildi.Diş macununda kesinlikle Florür içermeyenleri tercih edelim.Bu maddenin başta Alzheimer ve kısırlık yaptığı yine araştırmalar arasında veriliyor.Diş macununda organik olanları tercih edebilirsiniz çünkü fiyatlar arasında uçurum yok.Evdeki makyaj malzemelerinizi toplayıp içeriklerine bakmaya kalkmayın,hepsini atmak zorunda kalırsınız.Yavaş yavaş dönün,bundan sonra aldıklarınıza dikkat edin,bütçelerinizi sarsmayın.Kozmetik ürünlerini araştırırken 'The Balm'ın doğal olduğunu  duydum henüz inceleme fırsatım olmadı ama listemdeki sırada yerini aldı.Sizin için araştırmaya devam edeceğim ve içerikleri temiz ürünleri buradan paylaşacağım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşünüyorsun? Hemen yorum yap!