18 Ocak 2014 Cumartesi

Sağlık - Mevsiminde Tüketim

Geçtiğimiz günlerde hepimizin bildiği şehir pazarına çıkma fırsatı buldum. Mevsimli mevsimsiz her türlü sebzeyi bulmak mümkün. Domates, salatalık, patlıcan, biber... Üstelik bol bol. Tamam pazarcılar satıyor da biz almıyor muyuz? Bakındım, torbalar domates, salatalık dolu, ne fena! Öyle ki; hangi meyvenin hangi mevsimde çıktığını bilmeyen çok insan tanıyorum. (bkz: hangi sebze hangi mevsimde)

Annem "erik çıktığı zaman yazın geldiğini anlardık" der, şimdi öyle değil tabi. Manavlarda her meyve her mevsim mevcut. Neyse konuyu dağıtmadan devam edeyim; hasta ziyaretine gittiğim Aydın'da bir köylü pazarı buldum, tüm tezgahlar birbirinin aynısı, alacağınız ürünler belli, pırasa, kereviz, ıspanak, brokoli... bilumum kış sebzeleri, başka da bir şey yok. Aldığınız ürünlerden böcek/kurt çıkabiliyor çünkü ilaçlama dozunda yapılmış.
Bildiğiniz gibi, bol miktarda ilaçlanan tarım ürünlerinde hiçbir canlı barınamıyor. Eğer görürseniz şehir pazarında da böcekli (!), şekilsiz ya da irili ufaklı, kirli ürünleri almamazlık etmeyin, sirkeli suda bekletip iyice yıkarsanız hiçbir sorun kalmayacaktır. Bu arada yeri gelmişken sebze/meyve yıkama suyuna tuz atarsanız da kumu dibe çökecektir.

Her semt pazarında kendi bahçesinde ürettiği mahsulü satan ufak köylü tezgahları var, onları arayıp bulalım, fabrikadan çıkmış gibi her biri aynı boyut, aynı renk ürünlerden uzak duralım, doğal yoldan  sağlığımıza dikkat edelim. Mutlu günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşünüyorsun? Hemen yorum yap!