25 Ocak 2014 Cumartesi

KURU FASULYEYİ NASIL YAPMALI?

Ne yapsam istediğim gibi olmuyordu kış aylarında turşu eşliğinde yediğimiz nefis kuru fasulye. Bir gün önceden ıslatıyorum, tencerede haşlarken yarısı çatlıyor, kabukları çıkıyor. Düdüklü tencerede haşlıyorum; çok tutsam hepsi eriyor, az tutsam diri kalıyor. Hiç ıslatmadan direkt haşlıyorum; yine bir kısmı diri kalıyor. Hadi bir şekilde olduruyordum da lezzeti istediğim gibi olmuyordu. ,herkese sordum, internetten okudum, her gün fasulye yapar oldum. Öğrendiklerimi birleştirdim ve sanırım bu işi çözdüm :). Yanında tereyağlı bir pilav ve turşu eşliğinde beğenerek yapıyor e yiyorum artık. Benim gibi bu konudan muzdarip olanlar için formülümü paylaşıyorum.


  • Bir gün önceden fasulyemizi yarı süt, yarı su ile ıslatıyoruz,
  • Üzerine bir yemek kaşığı tuz ekliyoruz,
  • 1 gece suda bekliyor,
  • Ertesi gün fasulyemizi suyuyla birlikte tencereye alıyoruz ve haşlamaya başlıyoruz,
  • Ara ara kontrol ederek köpüklerini topluyoruz,
  • Suyumuz kaynamaya başladığı zaman son köpüğü topluyoruz ve ocaktan alıp kapağı kapalı biçimde yarım saat kendi suyuyla dinlendiriyoruz,
  • Daha sonra süzüyoruz ve fasulyemiz yemek yapılmaya hazır halde,
  • Bu aşamada fasulyemiz tam kıvamında bir sertlikte oluyor
  • Tenceremizde 1 adet soğan, 1 adet domates rendesi ve 2 yemek kaşığı domates salçasını kavurup kuru fasulyemizi üzerine alıyoruz,
  • Rahat rahat 10 dakika da böyle pişirebilirsiniz, erime ve dağılma olmuyor


Tane tane ve yumuşak kıvamlı fasulyemiz hakkıyla yemeye hazır, afiyet olsun.

3 yorum:

  1. Çok çarpıci bilgiler tesekkurler...

    YanıtlaSil
  2. İşinize yarıyorsa ne mutlu bana... ben teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler ... gerçekten ufacık bilgiler çok kolaylıklar sağlıyor..

    YanıtlaSil

Ne düşünüyorsun? Hemen yorum yap!